torsdag den 28. september 2017

Pixihue med krave

Min veninde i har fået et barnebarn, for snart lææænge siden. Jeg har ikke lige kunne finde ud af hvad jeg skulle lave til den lille ny prinsesse. Men da jeg havde stikket strømper til mig selv af det lækre Indiecita alpaca garn, viste jeg lige pludselig hvad jeg skulle lave til hende. En pixihue, nu det jo snart bliver vinter.

Jeg har strikket huen på to små rundpinde str. 2½, i str. 9-12 måneder. Garnet har ikke helt samme løbelængde som det der er brugt i opskriften og jeg har ikke rigtigt kunne finde nogen strikkefasthed. Men så vidt jeg kan se, så tror jeg den kommer til at passe meget godt, at den er strikket i rib, gør jo også at den er temmelig elastisk.

Noget af det jeg synes er supersmart ved den her hue er at man kan vende den, der er jo egentligt ikke en ret og en vrang side.
Jeg har valgt at strikke huen sammen i stedet for at sy den sammen ( at sy sammen er ikke min ynglingsbeskæftigelse) jeg mener selv at det er blevet godt og det er også med til at gøre at man kan bruge begge sider af huen, så kan faderen jo også give den på, helt uden de store hovedkvaler om han nu gør det rigtigt :-)
Huen er super nem at strikke

Huen er super dejlig blød og er i en skøn sart gammelrosa farve.
Nu må vi bare krydse fingre for at moderen til prinsessen kan lide den.
Jeg har valgt ikke at sende den med posten, men at aflevere den personligt, når jeg kommer hjem til DK om en måneds tid.

I kan finde opskriften HER Fra DROPBOX 

Eller HER Fra GOOGLE DRIVE



set med den ene side ud

her er den anden side vendt ud


sammenstrikning af huen på "ydersiden"

sammen strikning af huen på "indersiden"


Ingen kommentarer:

Send en kommentar