lørdag den 2. september 2017

Hmmm jeg er ikke HELT tilfreds med resultatet.

Jeg har strikket strømper i Bumbo garn, enfarvet og print, de er strikket på to rundepinde, begge strømper på en gang.

Jeg var bare ikke helt tilfreds med resultatet og det har også drillet temmeligt meget undervejs. For det første vikler garnet sig ind i hinanden, når jeg har 4 nøgler at holde styr på, det er vildt irreterende at skulle vikle det ud hele tiden, selv om jeg er meget patentlig med at vende hver vej.

For det andet så bliver farveskiftene bare ikke pæne mellem pind 1 og pind 2, så jeg må bare erkende at hvis jeg skal strikke strømper med flere farver, så skal de strikkes hver for sig på fem strømpepinde, for så ved jeg at overgangene bliver pæne.

For det tredje fik jeg lavet for korte snore over foden og vristen, de steder hvor jeg kun brugte en farve oven på foden og to farver under foden, jeg skulle jo føre den farve som ikke blev strikket med, med over på den anden siden. Det gjorde jeg ved at vikle den omkring den tråd jeg strikkede med.
Det resulterede i at jeg måtte klippe de lange tråde op på midten og så hæfte dem, altså en del flere ender at hæfte en nødvendigt.

Da jeg først fik løsnet det hen over foden, blev strømperne helt ok. De er blevet givet til min nabo, bare fordi hun fortjente det.

Da jeg strikkede hælen, huskede jeg at lave en venster fod og en højre fod, så starten af omgangen kan vendes på indersiden af benet, på begge strømper, så ser man nemlig ikke så nemt den kan der ikke kan undgås at blive når man strikker med to farver.

Jeg har slået 56 masker op, ribben er strikket på pind 2 og selve strømpen er strikket på pind 2½. Næste gang jeg strikker med to farver vil jeg slå 4 masker mere op, da strømpen bliver lidt mere uelastisk i forhold til strømper strikket i en farve.
Mønsteret fandt jeg på hen af vejen.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar