torsdag den 10. august 2017

Endnu en Yoke fra Purl Soho

Det er ikke så tit jeg laver den samme trøje to gange og så er det her alligevel 2. gang inden for kort tid at jeg gør det.
En af de sygeplejersker fra DK som har været heroppe, så min trøje og ville så gerne have en Yoke trøje i sort Alpaca fra Drops i kan finde garnet HER, så selv om jeg egentligt har sagt at jeg ikke vil lave noget på bestilling, kunne jeg ikke få mig selv til at sige nej til hende.

Jeg er ikke helt tilfreds med min egen,  den er vokset så meget i længden at jeg kan bruge den som kjole, jeg tror det er fordi jeg har stikket den på en forkert pind størrelse, så trøje til Gitte blev strikket på pind 3, men så var problemet jo, hvilken størrelse skulle jeg så strikke, for at den kom til at passe hende i omkreds. Heldigvis kom hun tilbage hertil for at arbejde i en måned, så jeg havde rigeligt tid til at starte på trøjen og måle størrelsen på hende, inden jeg gjorde den færdig. Men jeg har nu alligevel de sidste 14 dage brugt al min fritid, eller næsten al min fritid, på at få den strikket færdig, så hun kan få den med hjem.

Trøjen blev strikket i str. 44½ inch som nok svare til en størrelse xl med en bryst omkreds på 113 cm.
Halsen er strikket på pind 2½ for at få den lidt mere tæt og så er den strikket noget længer end der står i opskriften, efter Gittes ønske, hun ønskede den også kortere, så jeg lavede den 4 cm kortere end foreskrevet i opskriften. Der er brugt 500 g Drops Alpaca.

Du kan købe opskriften HER, du skal bare være opmærksom på at den er på Engelsk/Amerikansk og så vidt jeg ved, så er den ikke oversat til Dansk.

Jeg ved ikke om jeg skal strikke den igen en gang, men en ting er sikkert, det skal vare lææææænge inden jeg skal gøre det, for selv om den er smuk, så er den altså lidt kedelig at strikke :-)













Ingen kommentarer:

Send en kommentar