søndag den 25. februar 2018

Rangle med mus

Da jeg var på håndarbejdsmesse købte jeg tre træringe udformet som et bamse hoved, de skulle laves til rangler som min datter kan give  de tre af hendes veninder som har fået børn inden for det sidste år.

Jeg har købt bogen "Hæklede søde dyr" af Mitsuki Hoshi i Rema1000, den havde jeg med hen til min datter den anden dag, så hun kunne vælge tre forskellige dyr til ranglerne.
Hun valgte: Mus, frø og kanin, kaninen skal være lyserød, da det er til en pige, de to andre skal være drengefarver.

Jeg har lavet den første rangle. MUS
De er strikket i  merceriseret bomuld 8/4 fra Løve. Den første jeg lavede var med nål 2½ og den blev lige lille nok til træringen, derfor hæklede jeg en mere i dobbeltgarn på nål 3½, den blev meget bedre i størrelsen.
Da jeg havde monteret den store mus, fik jeg den ide at den lille mus skulle hænge nedenunder, så begge mus ville udgøre ranglen. Jeg synes selv at det er blevet super godt og det syntes min datter heldigvis også.
I hovedet på den store mus er der en rasle, så det er både en rangle og en bidering.

Det næste dyr bliver frøen.

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar