fredag den 6. oktober 2017

Strømper med neon touch

Jeg har strikket et par strømper til mig selv i noget garn jeg har haft liggende meget længe. Garnet er fra Lana Grossa og hedder Meilenweit, det står at det er med neon touch, hvilket jeg har forsøgt at indfange på de sidste to billeder.

Der er 100 g i et nøgle,  så jeg har taget en ende inde fra og den fra ydersiden, strikket begge strømper på en gang, på to små rundpinde str. 2½. Jeg har så fundet ud af at garnet ikke filter så meget for mig når jeg strikker med kun 1 nøgle garn til to strømper. Jeg har brugt 56 g til det her par strømper, så der er garn nok til endnu et par i en mindre størrelse en den 39 jeg bruger.

Der er slået 60 masker op til hver strømpe, strikket ca. 10 cm rib og resten retstrik. Foden afsluttet med en stjerne tå, som jeg synes giver den pæneste strømpe.


Et nøgle garn, to par strømper på samme tid. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar