mandag den 17. oktober 2016

To skønne pigekjoler

Jeg har for lang tid siden købt noget Drops Cotton Light, jeg brugte det til nogle Birgitte Sloth futter garnet har været i skammekrogen, da det er meget svært at hækle med, det skille alt for nemt, garnet er spundet af 14 meget tynde fine tråde, som er glatte hvilet gør at de skille nemt, hvis jeg havde læst beskrivelsen af garnet på Drops hjemmeside, havde jeg vist det på forhånd.

Nå men nu kom garnet ud af skammekrogen, jeg bestemte mig for at strikke af det i stedet for at hækle og det er der kommet to skønne pigekjoler ud af.  En Blommefarvet i str. 6-9 mdr og en lysgrå i str. 12-18 mdr. jeg skulle stadig være meget forsigtig med at få alle trådene med. Opskriften på kjolen kan i finde HER, det er endnu engang en Drops design opskrift.

Man skal tage 8 masker ind på omgang når man strikker den nederste del af kjolen, der skal tages ind på forskellige måder og på forskellige sider af maskemarkørene, derfor har jeg brugt forskellige farver på markørene, en farve for begyndelsen af omgangen, en farve for siden og så 2 forskellege farver for de andre steder der skulle tages masker ind. Det fungerede faktisk meget godt.

Jeg har ikke lavet kjoler helt som i opskriften, jeg har undladt at lave en hæklet kant forneden, jeg syntes at kanten var pæn nok.

Jeg har stadig lidt garn tilbage, i hvid, blomme og lysegrå, jeg ved ikke helt hvad det skal bruges til, men jeg tænker lidt på en trøje eller cardigan, sådan en er jo flot i striber.

Den Blommefarvede kjole er sat til salg i min Amio butik, du kan finde et direkte link til butikken til højre her på siden. Den grå bliver måske solgt til en af mine kollegaer. Jeg havde begge kjoler med på arbejde i dag for at vise dem til mine kollegaer og så var der faktisk to af dem som gerne ville købe den grå, nu bliver jeg så nødt til at lave en mere i noget andet garn, så begge to kan blive glade.




maskemarkører i forskellige farver










Ingen kommentarer:

Send en kommentar