søndag den 2. oktober 2016

Taske med anderledes hank

Jeg havde købt 2 nøgler Milano fra Hjertegarn på facebook, tanken var at strikke og filte en taske med hank, lige som Den her men jeg havde kun lige garn nok til tasken, havde ikke engang nok til at sy den sammen, den blev syet sammen med Eskimo fra Drops, så jeg var spændt på om det kunne lade sig gøre, om de to forskellige garner ville filte nogenlunde ens, det gjorde de heldigvis.

Jeg skulle så finde på et eller andet til at lave hanken af, hvis ikke det bare skulle blive til en stor Clotch. Jeg havde en pakke metal kæde, guld-farvet liggende, som jeg har købt i Silvan for længe siden og så havde jeg noget læder fra gamle læder- jakker, det blev kæden der vandt og jeg synes faktisk at resultatet er blevet ret godt.

Taksen er lukket med en stor tryklås.

Garnet er et meget tykt og ujævnt garn, så selv om jeg kun har slået 30 masker op på pind 10 så er tasken faktisk blevet temmelig stor. Den måler efter filtning 32 cm i bredden og 21 cm i højden, hanken er 104 cm. Før filtning målte den 45 cm i bredden og 32 cm i højden. Der er brugt i alt 200 g. garn.

Opskrift til taksen kan i finde HER


















Ingen kommentarer:

Send en kommentar