torsdag den 8. september 2016

Poncho str. 3/4 år

Jeg har længe haft lyst til at strikke denne skønne Poncho Little Sprout fra Drops Design, jeg har strikket den i Bingo Fra Lana Grossa, et garn i 100 % Merino uld,  brugt 250 g, den er strikket på pind 6 for at få strikkefastheden til at passe. Garnet er virkeligt lækkert og blød, men kan dog godt være lidt svært at strikke og hækle med, da det er meget løst spundet, så garnet deler sig nemt, det skal man lige være meget opmærksom på.

Ponchoen er strikket med hæklede kanter og hæklet snor, jeg synes det er skønt at både hækling og strikning indgår i samme projekt.

Det blå mønster har jeg fundet i min bog 150 nordiske strikkemønstre, en fantastisk bog jeg har købt hos hobbii men den kan også købes mange andre steder.

Jeg har brugt det samme garn til mine Anelma's flower socks og til min kollegas Sokker

Ponchoen er sat til salg i min AmioAmio butik.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar