fredag den 23. september 2016

Et lækkert blødt og varmt halstrøklæde

Jeg har hæklet det blødeste uldne halstørklæde. Det er hæklet i Lana Grossa Bingo. Jeg har hæklet det efter en opskrift i Hendes Verden, du finder opskriften HER

Det er et enkelt men smukt mønster, men den måde det er lavet på, gør at det ser meget avanceret ud. Jeg er ikke den eneste der synes at mønsteret er smukt, det fandt jeg ud af da jeg sad og hæklede på det i loungen på Hotel Hans Egede i Nuuk, to damer kom hen og beundrede mit hækletøj, spurgte til hvordan jeg hæklede det, jeg forklarede og viste så godt jeg kunne, så siger den ene dame pludseligt, vent lidt, jeg henter lige min mobil og så laver jeg en film af det du hækler. Som sagt så gjort, så nu er mine hænder og halstørklæde filmatiseret :-) sjov og hyggelig oplevelse synes jeg.

Halstørklædet måler 170 cm, er 25 cm bredt og vejer 385 g. Der er blevet brugt en del rester og hæftet en hel masse ender, hvilket ikke er min ynglings beskæftigelse, men det følger jo med, når man bruger mange farver og rester.

Jeg er meget meget tilfreds med resultatet, synes faktisk at det er blevet smukt.

Halstørklædet er sat til salg i min AmioAmio butik














2 kommentarer:

  1. super fin halstørklæde, det er også rigtig god for en mand, synes jeg. kh ulrike

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ulrike, ja jeg har også selv tænkt tanken, at en mand sagtens kan bruge dette halstørklæde.

      Slet