torsdag den 4. august 2016

Klude KAL

Det er super sjovt at være med i en KAL, denne gang har jeg være med i en KAL som Bittamis Design har stået for, hun har lavet opskrifter på forskellige klude og så har vi fået en ny opskrift hver mandag hele sommeren, 5 ialt.

Det er blevet til nogle skønne klude.

Jeg gjorde det at jeg fandet et nøgle garn frem søndag aften som jeg ville bruge til den kommende klud, så jeg valgte garnet inden jeg fik opskriften, Ikke alle mønster egner sig til spraglet garn fandt jeg så ud af, men sådan er det jo og det har været sjovt at være med.

KLUD 1: Har jeg strikket i et gult garn, købt i Lidl, strikket på pind 3. Den måler 25 x 23 inden vask. Jeg er ikke tilhænger af store klude, så jeg har ikke strikket hele mønsteret i længden.






KLUD 2: Er strikket i Muskat Soft fra Drops, et enkelt nøgle jeg havde liggende, denne har jeg heller ikke stikket hele mønsteret af, havde ellers bestem at det skulle jeg, men der var ikke garn nok til det. Den er strikket på pind 3 og måler 25x28 cm. Jeg har prøvet en ny måde at lukke af på, den er meget mere elastiks end den jeg plejer at bruge. I kan finde den HER
Kluden egner sig nok bedst til ensfarvet garn, efter min mening.







KLUD 3: Er strikket i Birgit fra Netto på pind 3, jeg købte et stort lager af deres garner inden jeg rejste til Grønland. Den måler 22 x 22 cm.







KLUD 4: Er strikket i et mintgrønt bomuldsgarn, jeg kender ikke mærket , det er et stort nøgle på 200 g som jeg enten har arvet fra min moster, eller har købt i en genbrugsbutik. Kluden måler 23 x 25 cm.
Mønsteret er utroligt let at lære uden ad. Den er strikket på pind 2½





KLUD 5: Er strikket i Mayflower Cotton 8 farve 1429, en mørk grøn farve, som var meget svær at fotografere. Hvis farven skulle være rigtig var det svært at se mønsteret og når man skulle kunne se mønsteret, ja så blev farven lidt fesen. Kluden er strikket på pind 3 og måler 23 x 23 cm.

Forsiden

En dejlig mørk grøn farve

Bagsiden

Bagsiden

Forsiden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar