søndag den 24. juli 2016

For første gang, mange gange i dag.

Det er første gange jeg syr et helt projekt med min nye symaskine, en Pfaff ambition 1.0 super lækker symaskine, som jeg lige skal lære at kende med alt det den kan.
Det er også første gang jeg har syet en taske, det er første gang jeg har syet af et gammelt broderi og sidst men ikke mindst så er det første gang jeg syr i sælskind.

Det har været noget at en udfordring med det sælskind, for det første så klippede jeg tasken ud, hvilket bevirkede at jeg have små hår over alt, fandt så ud af at skind hvor der er hår på, det skal skæres ud og ikke klippes. For det andet så skubbede de to lag sig meget i forhold til hinanden, da jeg skulle sy det op, så måtte pille op flere gange, hvilket jo ikke er så smart når man syr i skind, men det kunne ikke hjælpe noget at der var 1½ - 2 cm forskel på for og bagstykke.

Hanken måtte jeg sy på i hånden, den var ikke til at få ind under symaskinen og så tror jeg også at det ville blive det pæneste. Der er for i tasken med en lille lomme og som en lille skæv detalje er lynlåsen laksefarvet.

Håndtagene er fra en gammel taske som jeg har købt i en genbrugsforretning.

Tasken måler 33 cm i højden uden hank og med hank 38 cm, den er 30 cm bred, på der bredeste sted. Åbningen er 25 cm lang og 7 cm bred.

Jeg er blevet meget glad for resultatet.

Tasken er sat til salg i min AmioAmio butik, du finder linket til butikken til højre her på bloggen.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar