lørdag den 30. juli 2016

Det er længe siden jeg sidst hæklede noget

Men nu har jeg hæklet en ufo færdig.

Jeg har hæklet en bordskåner af skruelåg, fra syltetøjs glas og bomuldsgarn.
Garnet er fra Lidl og lågene har jeg fået fra venner, arbejdsplads og selvfølgeligt mig selv.

Jeg kan bedst lide når tingene ikke er helt lige og symmetriske, derfor er denne bordskåner også lavet af forskellige størrelser låg og farver og er sat tilfældigt sammen.

Garnet passer til nål 3-4 og jeg har brugt nål 3½, næste gang vil jeg bruge nål 3 så de bliver lidt tættere.

Jeg startede med 6 masker i en magisk ring, på anden omgang lavede jeg 2 fm i hver maske og så har jeg ellers bare øget hver omgang med 6 masker indtil omkredsen passede til låget, hæklede et par omgange med det samme antal masker, den kunne nå ned over kanten på låget. Derefter har jeg taget ind ved hækle 2 masker sammen  indtil der kun var få masker tilbage og syede den sammen.





Bagsiden

sammensyningen

nærbillede af bagsiden

nærbillede af forsiden


Ingen kommentarer:

Send en kommentar