fredag den 18. marts 2016

Patent i to farver

Jeg har altid syntes at patent i to farver er utroligt smukt og jeg har altid haft lyst til at lære det, det har jeg så nu.
En god måde at lære nye mønster og teknikker på er at lave karklude, dels så går det hurtigt og del så får man noget nyttigt ud af det.

Jeg har fundet en Video og en opskrift på drops der viste mig hvordan jeg skulle gøre det.

Jeg har slået lidt forskellige masker op, for at finde den rette størrelse.

De røde klude er strikket i Bumbo cotton 8 og de grønne er strikket i Mayflower cotton 8, der er en lille smugle forskel på strikkefasthenden, så derfor slår jeg ikke samme antal masker op til begge farver.

Røde klude har jeg 53 masker , mål 23x3, den første grønne har jeg 41 mål 19x19, den blev lige lille nok og den anden grønne har jeg slået 49 masker op, den bliver vist lige tilpas, men det kan jeg først afgøre når den kommer af pindene.

Nr. 2 rød klud, har jeg prøvet at skifte side med farverne halvejs, det ved jeg ikke lige hvad jeg synes om, tror ikke jeg gør det igen.

Jeg er ikke helt tilfreds med kanterne, jeg har strikket den første maske ret, som der stod i opskriften, på den klud jeg har på pinden nu, tager jeg den første maske ret af og strikker den sidste maske ret, det ser ud til at kanten bliver bare lidt pænere.

Jeg har sendt den første røde klud hjem til min datter, var i tvivl om det var en hun kunne lide, det kan hun så ikke, men måske hendes lillebror vil have den, ellers tager jeg den tilbage og bruger den selv.












2 kommentarer:

  1. Hej Irene
    jeg vil også gerne til at strikke karklude, så jeg leder lidt efter hvilken garntype, og antal masker der er det bedste - både med hensyn til størrelse, når den skal vrides og tørreegenskaberne så bordet ikke er for vådt bagefter-
    god ide du har med patentstrik, giver en flot effekt :)
    mange hilsner Joan

    SvarSlet
    Svar
    1. Min erfaring vedr. garntype som giver den bedste tørre evne, er helt klar 100 % bomuld, hvilket mærke bomuld er underordnet.
      Vedr. størrelsen synes jeg at små klude til tykt garn og store klude til tyndt garn, er det der passer bedst i mine hænder og er lettest at vride.

      Slet