søndag den 27. marts 2016

Min udgave af Anelma´s flowery socks

Er strikket i Bingo 100 % uld fra LanaGrossa, købt hos Englegarn Opskriften er købt på Ravelry, jeg har brugt 330 g garn.

Jeg synes strømperne er vildt fede og vil bruge dem som hyggestrømper, men jeg er ikke helt tilfreds med mit resultat. Jeg lavede ikke en strikke prøve inden jeg startede, det gik så ud over det færdige resultat.
Strømperne passer udmærket for oven, men ved anklen og ned over foden er de altså for store, jeg skulle ikke have haft så mange masker som i opskriften. Men pyt det ved jeg så nu og kan lave det anderledes hvis jeg laver et par mere.

Jeg har strikket begge strømper på en gang, på to rundpinde. Jeg startede ud med Magicloop, men det er jeg altså ikke helt kærester med, så satte maskerne over på to rundpinde, det gik meget bedre.

Det værste ved at strikke de her strømper er at der er vildt mange ender som skal hæftes, det var lige før det tog længere tid end at strikke dem, eller rettere jeg skulle bruge mere tid til at tage mig sammen til at gøre det.

Nogle af farverne havde jeg kun et nøgle af, så dem delte jeg i to nøgler, da jeg jo skulle bruge to nøgler af alle farverne, når jeg strikkede begge to på en gang.

Til blomsterranken rundt om anklen har jeg brugt den HER youtube video.



Når jeg dele et nøgle garn, bruger jeg min køkkenvægt til at veje med










Ingen kommentarer:

Send en kommentar