lørdag den 6. februar 2016

Hæklede og stivede krukker til badeværelset m.m

Jeg har helt glemt at vise jer mine små hæklede krukker  som jeg bruger på badeværelset til opbevaring af ting og sager.
Jeg har ind til nu lavet fem, men skal have lavet nogle flere.
Jeg er ved at forsøge at lave en oval, det tager lidt tid for jeg er samtidig ved at skrive ned hvordan jeg gør, så der kommer en opskrift på et eller andet tidspunkt, jeg har nemlig ikke  kunne finde en opskrift på en oval krukke.

Til de krukker jeg har lavet, er jeg ikke gået efter nogen bestemt opskrift, jeg har bare taget ud til jeg synes bunden var stor nok og så har jeg hæklet rundt og rundt til jeg synes den var høj nok.
Jeg har skiftet mellem at hækle i forreste og bagerste maskeled, eller hæklet igennem begge maskeled, det har givet en god effekt synes jeg.

Jeg synes krukkerne var for bløde, selv om jeg har hæklet dem med en nål som var et nummer mindre end det anbefalede, så derfor stivede jeg dem med kartoffel mel, hvordan man gør det kan I læse hos Cupcake By Me

Inden stivning med kartoffelmel

Inden stivning med kartoffelmel

Efter stivning med kartoffelmel

Efter

Efter

Efter

Efter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar