torsdag den 28. januar 2016

Magicloop for første gang

Og jeg overlevede...

Ja engang imellem sætter jeg min egen tålmodighed på prøve. Jeg har lige lavet et par børne strømper i resterne fra Dødningehoved strømperne, jeg besluttede mig for at prøve kræfter med Magicloop, samt at lave begge strømper på en gang, så jeg var fri for at skrive ned hvor mange omgange hver enkelt stribe var, så ville jeg jo også være sikker på at de blev helt ens.

Det resulterede i at jeg havde fire nøgler garn der skulle holdes styr på og hold da op som det snoede sig ind i hinanden, er der noget jeg ikke kan fordrage at sidde med er der garn der er bare er en stor filt, så man ikke kan få garnet til at glide når man strikker med det, jeg førsøgt alt, syntes jeg, at ikke vende den samme vej hver gang, holde nøglerne adskilt m.m, men lige lidt hjælp det. Heldigvis var det kun en størrelse 26/27 så de var hurtigt strikkede.

At strikke med magicloop synes jeg faktisk er helt ok, lidt besværligt når man laver hælen, men det er nok fordi jeg laver strømperne på den gammeldags måde, fra toppen og ned til tåen. Har prøvet at lave et par Toe up, på 2 små rundpinde, men jeg syntes ikke hælen blev så god, eller retter foden blev for lang, fordi jeg ikke kunne finde ud af hvornår jeg skulle starte med at lave hælen.

Nå men det bliver ikke sidste gang jeg prøver Magicloop, er faktisk startet på et nyt par børne strømper, for der var mere garn tilbage af det sort hvide. De her bliver bare stribet på en anden måde, så jeg kun skal sidde med to nøgler garn af gangen.

Strømperne kommer til salg i min butik Frydkjær på AmioAmio.











Ingen kommentarer:

Send en kommentar