onsdag den 2. december 2015

Snefnug, juletræer og andet godt til pakkekalenderen

Min skønne kollega og veninde Elna, havde fået den geniale ide, at vi skulle lave en pakkekalender til sundheds-centeret. Den skulle indeholde forskelligt julepynt, som skulle hænges op forskellige steder på sundheds-centeret. Den der pakkede dagens gave op skulle bestemme hvor den skulle hænge. Jeg var selvfølgeligt med på ideen, så vi gik begge igang..

Jeg kan ikke vise jer hvad Elna har lavet, men I kan få mine ting af se.

Jeg har hæklet nogle juletræer i dobbelt Mayflower cotton 8 på pind 6, de blev ca. 20 cm høje. Opskriften har jeg fundet hos Den Lilla elefant

Så er der diverse is-krystaller ( inspireret af is-krystaller på mit vindue) de er hæklede i Korall fra Järbo garn som er et flamégarn på nål 4, de blev ca. 23 cm i diameter. Opskrifterne har jeg fundet hos Garn grammatik.

Jeg lavede også et par små krystaller på nål 2½, de blev noget mindre. Dem ved jeg ikke hvor jeg har fået opskriften fra.

Der er lavet to stjerner også af Korall, på nål 4. Opskriften fandt jeg hos Symusen & Hækleheksen

Alle de hæklede ting er stivet med kartoffelmels stivelse opskriften til dette har jeg fundet hos Cupcake By Me.

Til sidst har jeg bukket og samlet nogle stjerner i papir fra reklamer samt guld og sølv gavepapir, linket til disse stjerner kan I finde i mit indlæg Stjerne foldet af avispapir

Pakkekalenderen gjorde lykke, vores kollegaer som jo intet viste, blev meget meget glade for vores lille overraskelse.


24 dejlige pakker
¨

Den gule bygning er min arbejdsplads her i Grønland, Sundhedscenteret.




Smukke is-krystaller på ydersiden af mit vindue








Inden stivning med kartoffelmel

Udspændt på gæstesengen, det var det jeg lige havde. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar