mandag den 7. december 2015

Hæklede gulvmåtter til badeværelset.

Jeg fryser om fødderne når jeg er ude på badeværelset, for der er ikke varme i gulvet !!! af alle steder på kloden, burde der være varme i gulvet her i Grønland, men det er der altså ikke, så jeg bestilte noget garn hos Englegarn som ejes af en veninde til min veninde og kollega, Elna.

Jeg var så heldig at hun havde lige netop det garn jeg skulle på på restudsalg,  jeg købte simpelhen alle hende rester: 9 nøgler grøn og 4 nøgler orange af garnet Florida fra Lana Grossa,  garnet er egentligt stof strimlet op, det er 100 % viscose.

Jeg har lavet to måtter, en grøn i popcorn-masker, opskriften er fundet i bogen Fine & farverige firkanter, Lisbet Lücke Larsen,  jeg har brugt lidt over 7 nøgler og den måler 53 x 53 cm.

Den anden er orange, hæklet som en ganske almindelig oldemorfirkant, jeg brugte 4 nøgler og den måler 45 x 45 cm.

De passer perfekt ude på mit badeværelse og lyser godt op på det triste brune gulv.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar