tirsdag den 16. juni 2015

Pyha en hård omgang.

Jeg var med i en strømpe nytårs CAL, fordi der var en masse, for mig, nye teknikker, strømperne skulle strikke fra tå til skaft, på to små rundpinde og opskriften var på Engelsk. Smart blev jeg enig med mig selv om, så var begge strømper jo færdig på en gang.

Men pyha jeg synes det er bøvlet at strikke på to rundpinde, så kan jeg meget hurtigere få strikket et par strømper på fem pinde, det var også svært at beregne hvornår jeg skulle stoppe med at strikke foden og betynde at  lave hælen, så de er blevet lidt for lange, passer nok bedst en str. 40/41, jeg bruger selv str. 39. Ja ja jeg kunne jo bare have pillet op igen, men nej det gad jeg ikke, da der er et flettemønster oven på foden.

Hælen er jeg heller ikke helt tilfreds med, den plejer jeg at lave pænere, men læste opskriften lidt forkert og derfor blev den som den blev.

Men strømperne er færdige nu, jeg overvejede at sælge dem, men er blevet enig med mig selv om at beholde dem, kan jo håbe på de kryber lidt i vask. Jeg har nu fået afprøvet den teknik og besluttet at de næste strømer jeg strikker, bliver på gammeldags facon, med fem pinde, det er nu det der passer mig bedst.

Grunden til at jeg vil beholde strømperne selv er at jeg er vil med flet-mønsteret.

Jeg har også hermed fået endnu en UFO færdig, det er der jo også en kæmpe fornøjelse i.

Hvis du har lyst og mod til at strikke strømperne kan du købe opskriften HER

Garn: 2 nøgler strømpegarn fra Aldi.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar