onsdag den 13. maj 2015

Pung, strikket og filtet

Jeg skulle have brugt resten af mit Soyagarn og lagde derfor hovedet i blød en dags tid eller to.
Jeg kom i tanke om at jeg på et tidspunkt havde set den sødeste strikkede og filtede pung. Jeg fandt hurtigt opskriften igen, HER  fik printet ud og gik igang, men ak og ve, jeg havde selvfølgeligt ikke garn nok, manglede ca. 10 gram.

Jeg søgte garnet i en Facebook gruppe som hedder Køb/salg og bytte fra strikkekurven og fik heldigvis hurtig hjælp.

Pungen er nem og hurtig at strikke, den er strikket  i retmasker, tror det hedder rillestrik, at sy den sammen gav heller ingen problemer. Den fik en tur på kort program i vaskemaskinen, sammen med et par hoppebolde, på 40 grader. Garnet skal være 100 % uld, ikke superwash da det ikke er egnet til at filte, eller andet garn hvorpå der står at det er egnet til filtning.

Målene før filtning var 24 cm i højden og 22 cm i bredden, efter filtning er pungen 16 cm i højden og 15 cm i bredden.

Husk at lukke af ved at tage en maske over den anden og ikke ved at strikke to masker sammen, da dette vil blive for stramt og giver en grim kant.

Pungen er sat til salg i min AmioAmio butik.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar