fredag den 22. august 2014

En buksedragt var ikke nok

Som I måske har læst i et par af mine tidligere indlæg, så har jeg syet en buksedragt til min datter, eller kan I læse om det HER  og  HER, denne dragt var så stor en succes at hun gerne ville have nogle flere, så fluks gik vi i Stof & Stil for at købe stof m.m. Hun havde fødselsdag, aftalen var at hun selv skulle bestemme hvad hun ville have i gave og vi sammen gik ud og købte det, hun valgte altså at hendes fødselsdagsgave i år, skulle bestå af 3 buksedragter, syet af hende mor. Mor her er stolt, for har ikke fået lov til at sy til hende,siden hun var 5 - 6 år.

Da vi gik ind i forretningen var jeg ganske optimistisk og var ganske overbevist om at jeg kunne huske hvor meget stof vi købte sidste gang. Det kunne jeg åbenbart ikke, for da jeg kom hjem og fik lagt mønsteret på, var det godt nok noget af et pusle arbejde at få stof nok. Det betød at der IKKE kunne komme lommer i den lilla kortbenede buksedragt. Ikke nok med at jeg ikke kunne huske hvor meget stof jeg skulle købe, så havde jeg også glemt at tage højde for at det lilla stof ikke var så bredt som det jeg havde brugt tidligere, og lynlås længden var 30 cm, jeg havde købt en 25 cm.

Jeg kom så i yderligere vanskeligheder da jeg skulle sy halsbelægningen på, JEG HAVDE KLIPPET DEN FOR KORT !!!. Gode råd var dyre og jeg priste mig lykkelig over at jeg IKKE havde smidt, stofstumperne væk. Jeg fandt et par stumper der var store nok, til at jeg kunne klippe en ny halsbelægning, dog med samling midt for, hvor den skulle have været lagt til fold, og slet slet ikke i trådretning.
Linningen blev klippet helt ude ved kanten, så hip hip hurra for min overlock, der kunne fiksere den flossede kant.

Men færdig blev den og jeg er MEGET tilfreds med det færdige resultat. Lad os håbe at Tøzen ( det er min datters kælenavn) også er tilfreds og at vi får lidt mere sommer, så hun kan komme til at bruge den et par gange.

Nu skal jeg bare igang med de to næste og så skal der gå længe inden jeg skal sy buksedragt igen.

Min svigerdatter har spurgt om jeg vil sy en jakke til Bobby Olsen, (mit firbenede barnebarn, som er en fransk Buldog). Ham kan I se HER hvor jeg har lavet et indlæg om en hundekurv jeg har hæklet til ham


Øv øv øv halsbelægning er lige 2 cm for kort i hver side, ved ikke lige hvad jeg tænke på da jeg klippede.

Et lykketræf at jeg ikke havde smidt de få stof rester ud, der var lige til en ny halsbelægning

Stykket til linningen, blev klippet helt ude ved kanten

Stof til de næste to buksedragter, lidt tungere stof en til de tidligere.

Det færdige resultat



Ingen kommentarer:

Send en kommentar