onsdag den 8. januar 2014

Ny gammel stol

Nu har jeg endelig fået købt mig en ny gammel stol. Jeg har længe dimlet om at skulle købe en ny lænestol, den skulle være godt at sidde i, så jeg sidder godt når jeg laver håndarbejde.
Min plan var at købe en stol i genbrug og så hækle et tæppe i skrappe farver og "betrække" den med det.
I weekenden var der så billigt bomuldsgarn i Aldi i de smukkeste, dejligste, skrappe farver. Jeg købte nok meget mere end jeg skal bruge til tæppet, men da jeg ikke havde købt stolen endnu, havde jeg jo ingen ide om hvor stort tæppet skal være og dermed heller ingen ide om hvor meget garn jeg skal bruge.

Jeg fandt Arne og Carlos´s bog frem for at få noget inspiration til hvilke firkanter jeg skulle hækle, havde faktisk tænkt lidt på deres primulatæppe, men blev enig med mig slev om at det skulle være firkanter.

 Jeg har valgt at bruge deres fantastiske ide om, at putte alt garnet i en pose og så lade tilfældigheden bestemme hvilken farve jeg skal hækle i. alle farverne kan jo gå sammen, så rækkefølgen er jo egentligt underordnet.
Derefter fandt jeg bogen "fine og farverige firkanter" frem og udvalgte mig to firkanter jeg ville hækle tæppet i. Da jeg viste dem til knægten, udbrød han " hvorfor kun lave det i to forskællige firkanter?" og ja han har jo ret. Så tæppet vil bliv hæklet i alle firkanterne fra denne bog, eller i hvert fald, de fleste af firkanterne fra denne bog. Hvor mange der bliver af hver, skal også være en tilfældighed, humøret kommer til af afgøre hvilken firkant jeg vil hækle, den pågældende dag.
Søndag var jeg så lige i Aldi igen, for at købe lidt mere garn, havde bestemt mig for at det ville være pænt med noget gult garn i tæppet også og at den røde og orange farve skulle være mere dominerende, så derfor skulle der være lidt flere nøgler af disse farver i posen.
Den lilla farve skal bruges til at hækle sammen med og til kanten, så der bliver en sammenhæng.




Mandag måtte jeg så i genbrug for at købe en stol. Jeg faldt for denne dejlige stol, som jeg sidder fantastisk godt i.
Stolen stod til 150 kr, men da de havde udsalg, var der 50% på alt, så jeg fik den til 75 kr.

Men den ene project føre jo ofte det andet project med sig, kan nu se at jeg kommet til at mangle en fodskammel, så engang ude i fremtiden skal der klippes nogle gamle sommerkjoler i jersey i stykker, så der kan blive hæklet en fodskammel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar