lørdag den 28. december 2013

Hæklede lysestager

Jeg har brugt dagen idag, til at nørkle lidt, med en værtindegave. Den skal gives til min gode veninde, fordi jeg må holde nytårs aften sammen med hende og hendes dejlige familie.
Jeg havde købt nogle glaskrukker i Netto inden jul, jeg pillede julepynten af og hæklede et net til at putte dem i, i stedet for.
Jeg havde også noget garn liggende, som jeg for år tilbage, har hæklet et par sjal af, ved at vælge det garn, gjorde jeg det ikke helt let for mig selv, for det er nemlig ret besværligt at hækle af, men jeg kan rigtigt godt lide det færdige resultat.
For at nettet skulle sidde stramt på glasset, hæklede jeg en fastmaske kan øverst, mens det var monteret på glasset.

inspirationen til disse glas har jeg set på facebook, men kan simpelthen ikke huske hvem der har lavet dem.



Jeg hæklede 20 luftmasker og samlede dem til en ring, med en km.
Jeg vendte med 4 luftmasker ( 3 til stangm og en til en luftmaske) dernæst lavede jeg i næste lm, 1 stangm og 1 lm, dette gentog jeg til der var ialt 16 stangm.
næste række startede jeg med 4 lm, 1 stangm i lm-buen, 1 lm, 1stangm i lm osv, lavede 7 rækker ialt og sluttede med at hækle en fm række i hver lm-bue, mens røret var på glasset.
Håber dette giver lidt mening, har aldrig før skrevet ned hvad jeg har hæklet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar